مقالات

مزایا و معایب لیفتراک برقی

مزایا و معایب لیفتراک برقی در صنعت لیفتراک نوین

مزایا و معایب لیفتراک برقی

در این مقاله از صنعت لیفتراک نوین درباره مزایا و معایب لیفتراک برقی تمامی اطلاعات مورد نیاز شما برای خرید را گردآوری کرده ایم تا با مطالعه این مقاله بهترین تصمیم را برای خرید انجام دهید ، همچنین میتوانید با تیم پشتیبانی صنعت لیفتراک نوین در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرید و بصورت رایگان راهنمایی دریافت کنید ، لیفتراک برقی با استفاده از انرژی الکتریکی برای حرکت و جابه‌جایی بار، به عنوان ایمن‌ترین دستگاه‌های حمل‌ونقل در بازار تشخیص داده است. لیفتراک برقی کمتر آلودگی دارند و از حوادثی مانند آتش سوزی ناشی از نشت سوخت جلوگیری می‌کنند، زیرا از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند. همچنین، خرید لیفتراک برقی مزایای دیگری نیز دارد که در این مقاله بررسی میشود .

همچنین برای خرید لیفتراک برقی از صنعت لیفتراک نوین میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید یا با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید . 

آشنایی اولیه با لیفتراک برقی

موتور این نوع لیفتراک از برق پرقدرت AC برای تأمین انرژی استفاده می کند، بنابراین برای کاستن میزان هزینه های سوختی بسیار مناسب هست و ازآنجایی‌که این برقی است درصد آلایندگی بسیار کمتری نسبت به دستگاه‌های مشابه خود دارد. لیفتراک‌های برقی مودجود در بازار 8 ساعت زمان برای شارژ نیاز دارند و بعد 8 ساعت فعالیت شارژشان تمام می‌شود و باید مجدد شارژ شوند. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های موتوربرقی لیفتراک، داشتن سیستم هشدار هست. درواقع این سیستم باعث می‌شود در زمان وقوع حادثه یا اشکال در عملکرد دستگاه، قبل از آن‌که دستگاه آسیب جدی ببیند اپراتور مطلع شود ،لیفتراک های برقی می توانند توسط منابع مختلف از جمله باتری یا ژنراتور تغذیه شوند. آنها همچنین می توانند جریان مستقیم (DC) یا جریان متناوب (AC) باشند. لیفتراک های برقی DC کمتر رایج هستند زیرا نسبت به انواع AC به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارند و سرعت شتاب کمتری دارند.

لیفتراک‌های برقی با باتری اغلب به عنوان دستگاه الکتریکی با باطری (BEV) یا دستگاه الکتریکی با باطری (BET) شناخته می‌شوند. این دستگاه ها از باتری‌های لیتیوم یون قابل شارژ با میانگین برد حدود 25 مایل در هر شارژ استفاده می‌کنند. اکثر مدل‌ها دارای قابلیت ترمز احیاکننده هستند که می‌توانند هنگام توقف لیفتراک، سرعت دستگاه را کاهش دهند تا انرژی از ترمزها بازیابی شود و به جای اتلاف گرما، به باتری بازگردد.

شرکت های تولیدکننده لیفتراک برقی در سراسر دنیا

در بازار جهانی، بسیاری از شرکت‌ها لیفتراک‌های برقی با تناژ‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌کنند. در زیر، چند نمونه از شرکت‌های معروف تولید کننده لیفتراک برقی و تناژ‌های مختلف آن‌ها آمده است:

تویوتا متریال هندلینگ (Toyota Material Handling):

این شرکت ژاپنی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لیفتراک‌های برقی در جهان است. آن‌ها انواع مختلف لیفتراک‌ها را تولید می‌کنند، از جمله پالت‌بر، لیفتراک‌های توان بالا و لیفتراک‌های نشیمن یا سرنشیمن. تناژهای مختلف لیفتراک‌های برقی تویوتا می‌تواند از 1 تن تا بیش از 10 تن باشد.

یلو فورک (Yale Forklifts):

این شرکت امریکایی نیز یکی از تولیدکنندگان برجسته لیفتراک‌های برقی است. آن‌ها لیفتراک‌هایی با تناژ‌های متنوع از 1 تن تا 3 تن تولید می‌کنند.

هیستر (Hyster):

این شرکت نیز یک تولیدکننده مطرح لیفتراک برقی است. هیستر لیفتراک‌هایی با تناژ‌های مختلف از 1 تن تا 7 تن تولید می‌کند.

کاماتسو (Komatsu):

شرکت کاماتسو نیز به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین‌آلات سنگین در جهان شناخته می‌شود. آن‌ها لیفتراک‌های برقی با تناژ‌های متنوع از 1 تن تا 3 تن تولید می‌کنند.

کرونه (Crown):

این شرکت آمریکایی تولیدکننده لیفتراک‌های برقی با تمرکز بر لیفتراک‌های نشیمن یا سرنشیمن است. تناژ لیفتراک‌های کرونه می‌تواند از 1 تن تا 3.5 تن باشد.

لینده (Linde):

این شرکت آلمانی نیز به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان لیفتراک‌های برقی در جهان شناخته می‌شود. لیفتراک‌های برقی لینده تناژ‌های مختلفی از 1 تن تا 8 تن دارند.

همچنین برای خرید لیفتراک برقی از صنعت لیفتراک نوین میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید یا با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید . 

مزایا و معایب لیفتراک برقی

لیفتراک برقی بهتر است یا لیفتراک دیزلی؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟ در ادامه به بررسی مزایا و معایب هرکدام از لیفتراک ها می پردازیم:

مزایای لیفتراک برقی:

ظرفیت حمل بار تا ٦ تن را دارد که نیاز به خرید یک لیفتراک قوی و گران‌تر را رفع می‌کند.
هزینه تعمیر و نگهداری کمتری دارد چراکه قطعات کمتری دارد.
باتری قابل شارژ دارد که نیاز به مخزن سوخت را برطرف می‌کند.
هزینه برق ارزان‌تر از سوخت فسیلی است.
گاز خروجی سمی ندارد.
سروصدای مزاحم ندارد.
ترمز اتوماتیک دارد که اصطکاک را کم و کار راننده را راحت می‌کند.
نیاز به روغن و مایع خنک‌کننده ندارد.
سرویس دوره‌ای کمتری نیاز دارد.
قدرت مانور بیشتری دارد برای اینکه فشرده و سبک است.
عمر طولانی‌تری دارد.

هزینه کمتر

به مراتب هزینه شارژ کردن دستگاه با برق صنعتی بسیار کم هزینه تر از سوخت های دیگر است.

همچنین هزینه تعمیر و نگهداری لیفتراک برقی به دلیل استحلاک کمتر، کمتر از دیزلی و گازسوز است.

استفاده راحت تر

به دلیل نداشتن دنده و داشتن تنها دو پدال برای گاز و ترمز استفاده راحت و ساده تری دارند.

به دلیل ابعاد کوچکتر و وزن کمتر راحت تر و نرم تر حرکت میکنند. در لیفتراک های برقی باتری و سایر لوازم آن طوری مهندسی شده که تقسیم وزن درستی دارند.

تعمیر و نگهداری

نداشتن موتور مکانیکی و اجزاع مکانیکی دارای استحلاک باعث کاهش خرابی این دستگاه ها شده.

تصور کنید موتور مکانیکی نیازمند چه قطعات مرتبط دیگری است که در این لیفتراک ها دیگر خبری از انها نیست.

رادیاتور، موتور مکانیکی، فیلتر هوا، روغن موتور و…

هر کدام آنها نیازمند سرویس دوره ای میباشند که لیفتراک برقی تنها به یک پریز برق و یک شارژر احتیاج دارند.

معایب لیفتراک برقی

نیاز به ایستگاه شارژ باتری دارد که باید در مکان نصب شود.
در ساختمان‌های قدیمی مشکل هماهنگی ولتاژ دارد.
قیمت بیشتری دارد.
در صورت داشتن باتری سنگین شاید نیاز به ابزارهای خاص برای تعویض داشته باشد.
توان حمل بار محدودی دارد که کمتر از ٦ تن است.

نتیجه‌گیری

هر نوع لیفتراک ویژگی‌های مختص خود را دارد به همین دلیل استفاده از مناسب‌ترین نوع لیفتراک برای بازده، بودجه و امنیت پروژه و کارکنان اهمیت دارد.

لیفتراک برقی بهترین گزینه برای انبارها و کارخانه‌ها است که معمولاً فضای بسته دارند و آلودگی صوتی و هوایی مشکل ایجاد می‌کند. تکنولوژی لیفتراک برقی هر روز پیشرفته‌تر می‌شود و فروشش هم از مدل‌های احتراق داخلی پیشی گرفته است بااین‌حال مناسب هر پروژه‌ای نیست!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = هشت