مقالات

انواع جک پالت دستی

انواع جک پالت دستی در صنعت لیفتراک نوین

انواع جک پالت دستی

در این مقاله از صنعت لیفتراک نوین درباره انواع جک پالت سعی کرده ایم تمامی اطلاعات این دستگاه ها و مزایا و معایب را با شما بررسی کنیم ، همچنین اگر در انتهای مقاله سوالی در ذهن شما وجود داشت میتوانید با پشتیبانی صنعت لیفتراک نوین تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید ، جک پالت یا لیفتراک دستی نوعی دیگر از جک‌های صنعتی هستند که وظیفه بالا بردن و لیفت کردن و همچنین حمل و نقل اجسام سنگین را در محیط‌های نسبتاً کوچک مانند فروشگاه‌های زنجیره ای دارند، از جک پالت یا پالت بر به عنوان یکی از بهترین و ایده آل ترین ابزارهای کمک رسان برای انبار یاد می‌شود. در جک پالت از سیستم جک روغنی برای بالا بردن و لیفت کردن اجسام استفاده می‌شود. در این نوع از جک، پیستون‌ها به وسیله رها کردن دسته ترمز بر روی نوار دسته کنترل و هدایت می‌شوند.

همچنین برای خرید جک پالت از صنعت لیفتراک نوین میتوانید از فورشگاه ما دیدن فرمایید 

انواع جک پالت دستی در صنعت لیفتراک نوین

جک پالت ابزاری همه کاره‌ای است که برای حمل پالت و سایر بارهای کوچک در مسیرهای کوتاه استفاده می‌شوند. جک پالت ابتدایی‌ترین شکل لیفتراک است، جک پالت‌ها در فروشگاه‌ها و انبارها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به‌نوعی وسلیه ای کوچک و مناسب برای جابجایی و حمل بار در انبار های کوچک است.

از آنجایی که آن‌ها در اندازه‌ها و نوع و تناژهای مختلف وجود دارد، مهم است که قبل از اجاره یا خرید جک پالت، تفاوت بین انواع مختلف جک پالت را بدانید. به طور معمول، جک پالت دستی و برقی برای بارگیری و تخلیه کامیون‌ها استفاده می‌شود، در حالی که جک‌های پالت برقی می‌توانند برای حمل‌ونقل افقی از طریق انبارها نیز استفاده شوند.

انواع جک پالت یا لیفتراک دستی

جک‌های پالتی بر اساس کاربرد، اندازه و تناژ و نوع باری که روی آن سوار می‌شود به مدل‌ها و انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

جک پالت دستی با اتصال یک اهرم به پمپ هیدرولیک کار می‌کنند. آن‌ها ساده‌ترین نسخه لیفتراک موجود هستند و اندازه، حمل‌ونقل و مانور آن‌ها را در فضاهای تنگ آسان است. مدل‌های دستی دارای محدودیت وزنی کمتری نسبت به اکثر مدل‌های برقی است و برای کار به نیروی دست بیشتری نیاز دارد. بااین‌حال، معمولاً مقرون به صرفه‌تر است و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد، که آن را به گزینه‌ای محبوب برای انبارهای کوچک‌تر و کارگاه‌های شخصی تبدیل می‌کند.

اکثر جک پالت‌های دستی به یک شکل عمل می‌کنند، اما مدل‌های مختلفی از آن‌ها وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم تا بدانید کدام مدل برای انبار یا محل کار خاص شما مناسب‌تر است.

جک پالت باسکولی

جک‌های پالت باسکولی مجهز به ترازو دیجیتالی هستند که وزن هر بار را نمایش می‌دهد. اگر به طور منظم نیاز به بررسی بارها در محل بارگیری دارید، این مدل برای شما مناسب است. ترازو به خودی خود با باتری کار می‌کند و برخی از آن‌ها دارای یک ضمیمه چاپگر هستند که به شما امکان می‌دهد وزن وزن یا سایر اطلاعات را چاپ کنید.

مناسب برای: جایگاه‌های بارگیری، کارخانه‌ها

جک پالت قابل تنظیم

شاخک‌های مدل قابل تنظیم را می‌توان مجدداً تنظیم کرد تا بارهای گسترده‌تر یا باریک‌تری را در خود جای دهد. این مدل برای کسانی که با پالت‌های با اندازه‌های مختلف کار می‌کنند ایده آل است.
مناسب برای: فضاهای کاری با پالت با اندازه‌های مختلف

جک پالت همه جانبه

جک پالت همه‌جانبه یا همه جا رو، دارای چرخ‌های بزرگی هستند که برای کنترل سطوح ناهموار طراحی شده‌اند. بدنه محکم و سبک وزن آن‌ها مانور دادن آن‌ها را آسان می‌کند و چرخ های آن‌ها پهن هستند تا از واژگونی یا سر خوردن بار جلوگیری کنند. مانور دادن آن‌ها در فضاهای تنگ دشوارتر است، اما پایه‌های ضربه گیر آن‌ها آن‌ها را برای کف های ناهموار و بسیار مقاوم است.

مناسب برای: محل کار در فضای باز یا طبقات ناهموار

جک پالت مینی

جک پالت‌های مینی مانور آسانتری دارند و برای بلند کردن بارهای کوچک‌تر طراحی شده‌اند. بدنه سبک وزن آن‌ها نگهداری و حمل‌ونقل آن‌ها را آسان می‌کند. آن‌ها همچنین فاقد پمپ هیدرولیک هستند که هزینه نگهداری آن‌ها را نسبت به انواع دیگر جک‌های پالت دستی کمتر می‌کند.
مناسب برای: بارهای سبک، فضاهای کاری کوچک

جک پالت رول بر

از این نوع جک پالت برای حمل و نقل رول‌های کاغذ و سلفون در قطرهای 1800 میلی‌متر و تا وزن 1500 کیلوگرم استفاده می‌شود.

جک پالت گالوانیزه

جک پالت گالوانیزه یا استیل از نوع استیل و فلزی جک پالت است که در برابر خوردگی و رطوبت بسیار مقاوم است. از این نوع جک پالت ‌ها برای استفاده از سردخانه‌ها و انباره‌های دارای رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جک پالت عریض

این نوع جک پالت برای حمل و نقل اشیای با عرض بیش از 53 مانند یخچال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جک پالت استاندارد

این نوع از جک پالت در اکثر مکان‌ها و انبارها مورد استفاده قرار می‌گیرد و ابعاد و اندازه آن معمولاً برای هر مصرفی مناسب است.

جک پالت شاخ بلند

این نوع جک پالت برای حمل و نقل اشیای با طول بیش 120 سانتی متر استفاده می‌شود.

جک پالت قیچی

یکی از بهترین و ایده آل ترین جک پالت‌ها، جک پالت قیچی است. از این نوع جک پالت برای فضاهایی که نیاز است جک پالت روی شاخک جک پالت به مقدار مشخصی بالا بیاید مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند حمل نقل به داخل خودروهای باری مانند وانت، نیسان و..

جک پالت باسکول دار، ترازو دار و توزین دار

همانطور که از اسم این جک پالت پیداست، این نوع از جک پالت دارای ترازوی دیجیتال یا آنالوگ بر روی خود است. از این نوع برای انبارهای مواد غذایی به کار گرفته می‌شود.

انواع جک پالت برقی

جک‌های پالت برقی عملکردی مشابه جک پالت‌های دستی خود دارند اما کمی متفاوت عمل می‌کنند. به جای نیاز به پمپ هیدرولیک برای کار کردن، شاخک‌های جک پالت الکتریکی به صورت الکترونیکی بالا و پایین می‌روند و توسط دکمه‌ها یا اهرم‌ها کنترل می‌شوند. همانطور که از نام آن پیداست، جک‌های پالت الکتریکی توسط یک باتری قابل شارژ تغذیه می‌شوند که باید در بین استفاده‌ها وصل شود.

جک‌های برقی گران‌تر از مدل‌های دستی هستند و برای کار کردن به آموزش بیشتری نیاز دارند، اما اگر انبار بزرگی دارید یا نیاز به حمل پالت‌ها در مسافت‌های طولانی‌تری دارید، بسیار گزینه مناسبی هستند. اگر به دنبال خرید یا اجاره نسخه برقی هستید، در ادامه به مدل‌های مختلف جک پالت برقی اشاره می‌کنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 1 = چهار