مقالات

انواع لیفتراک دستی

انواع لیفتراک دستی در صنعت لیفتراک نوین

انواع لیفتراک دستی

در این مقاله از صنعت لیفتراک نوین درباره انواع لیفتراک دستی، شما را با انواع این محصولات آشنا خواهیم کرد ، و مزایا و معایت هر کدام را با شما در میان میگذاریم ، همچنین اگر در پایان مقاله هنوز سوالاتی در ذهن شما وجود داشته باشد میتوانید با پشتیبانی صنعت لیفتراک نوین تماس بگیرید و بصورت رایگان از تیم مشاوره ما بهترین راهنمایی را دریافت کنید ، لیفتراک دستی یا استاکر دستی، یکی از انواع لیفتراک است که در انبارها برای جا به جا کردن بار و وسایل دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. برای بارهای نسبتا سنگین استفاده می‌شود که انسان به صورت عادی قادر به جا به جایی آن نمی‌باشد ولی نباید بار های بسیار سنگین را با آن ها جا به جا کرد زیرا خطر واژگونی در آن ها وجود دارد.

استاکر

استاکر یکی از انواع لیفتراک است که با کمک نیروی انسان از طریق هل دادن کار می‌کند. استاکر یکی از پرکاربرد‌‌‌ترین دستگاه‌ها در صنعت انبار داری می‌باشد که برای جا به جایی بار‌های نسبتا سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. استاکرها دارای انواع مختلفی همچون برقی و دستی هستند.

 

برای خرید استاکرهای دستی از صنعت لیفتراک نوین میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید .

 

استاکر دستی(لیفتراک دستی)

استاکرهای دستی همانطور که از نامشان پیداست حمل و نقل بار را با استفاده از نیروی کششی انسانیا انجام می دهند. این نوع لیفتراک دستی برای جا به جایی بار در محیط های کوچک و سربسته انتخاب مناسبی می باشند.یکی از مزیت های استاکر دستی این است که، ارتفاع حمل بار آن قابل تنظیم است. این مدل از استاکرها جز مقرون به صرفه ترین، مستحکم ترین و ماندگارترین مدل های موجود در بازار است

کاربرد لیفتراک دستی

حال که میدانید لیفتراک چیست باید گفت از لیفتراک دستی یا استاکر دستی برای بالا و پایین بردن بار در ارتفاعات استفاده می شود. جک بالابر این نوع لیفتراک به صورت دستی و توسط نیروی انسانی کار می کند که می تواند بار و وسایل مورد نظر را در ارتفاعات بارگیری و یا تخلیه نماید. این دستگاه در کارگاه های کوچک، انبارها و محیط های صنعتی به راحتی نیاز افراد در جا به جایی وسایل را برآورده می کند.

به صورت کلی از لیفتراک ها برای بارگیری و یا تخلیه بار ماشین ها، وانت و نیسان و همچنین برای قرار دادن و یا برداشتن وسایل و بار در قفسه فروشگاه ها، کارخانجات و کارگاه ها استفاده می شود.

همانطور که گفتیم این نوع لیفتراک به صورت دستی و توسط نیروی انسانی کنترل می شود و سیستم عملکرد آن ها بر اساس پمپ هیدرولیک می باشد. البته برای بالا و پایین بردن شاخک های لیفتراک دستی از جک دستی هیدرولیک و برا جلو و عقب بردن آن از نیروی دست استفاده می شود و در نوع نیمه اتوماتیک آن برای بالا و پایین رفت شاخک ها از نیروی برق استفاده می شود و برای جلو و عقب رفتن دستگاه از نیروی دست استفاده می شود. لیفتراک دستی را با نام هایی نظیر جک بالابر، بالابر صنعتی یا استاکر نیز می شناسند.

جک پالت یا پالت تراک

جک پالت دستی یکی از ساده ترین نوع های لیفتراک می باشد که در بعضی مواقع حتی آن را جزء گروه لیفتراک نمی دانند و یا آن را با عنوان لیفتراک دستی می شناسند، که یکی از شایع ترین شیوه ها در جابه جایی دستی پالت و بار می باشد.به شما توصیه می کنیم برای آموزش کار با جک پالت ربا پشتیبانی صنعت لیفتراک نوین تماس بگیرید و شما را در این امر راهنمایی کنند. در واقع فقط برای جابه جایی به شما کمک می کند و اگر نیاز به ارتفاع دادن به بار دارید باید از دسته بندی های دیگر استفاده کنید که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

جک پالت موتوری یا برقی

جک پالت های موتوری یا برقی با استفاده از نیروی باتری موجود بر روی آن کار می کنند و باعث سرعت در عمل جابه جایی در انبار می شوند. این نوع از جک پالت های موتوری دارای دو دسته بندی می باشند، در دسته اول در واقع جایگاهی برای اپراتور موجود می باشد که کاربر روی آن ایستاده و در داخل سالن حرکت می کند اما در دسته دوم کاربر به صورت پیاده پشت دستگاه می ایستد و با فرمان کنترل را بر روی دستگاه انجام می دهد

 

از مهمترین مزیت های استفاده از لیفتراک دستی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تسهیل جا به جایی آسان بار و محصولات

کاهش نیروی انسانی و جابجایی باز به تنهایی و انجام کار چندین نیروی انسانی

صرفه جویی در زمان و سرعت بالای جابجایی محصولات

کاهش آسیب به بار با استفاده از لیفتراک ایمنی بار خود اطمینان حاصل کنید

صرفه جویی در هزینه با استفاده از لیفتراک های دستی برقی

سوالات متداول مشتریان در زمان خرید استاکر

استاکر تا چه ارتفاعی بار را بالا می برد؟

حداکثر ارتفاع بالابری استاکرهای تولید شده توسط برندهای مختلف متفاوت است. اما استاکرهای تولید شده توسط کارا ماشین توانایی بالابری بار را تا ارتفاع 4.5 متر (چهار و نیم متر) دارند.

استاکر برقی چند تن بار را می تواند جا به جا کند؟

استاکرهای برقی در تناژهای مختلف تولید می شوند که باید برای حفظ سلامت و طول عمر آنها حداکثر ظرفیت دستگاه ها را در نظر گرفت. استاکرهای برقی کارا ماشین در تناژ 2 تن تولید و به بازار عرضه می شوند.

استاکرها چند نوع دارند؟

استاکرها به طور کلی دارای انواع مختلفی شامل استاکر دستی، استاکر نیمه برقی و استاکر تمام برقی می باشند. استاکرهای تولید شده توسط کارا ماشین آرنا به صورت تمام برقی می باشند. استاکرهای برقی برای جا به جایی بار و کالاها از نیروی برق یا همان باتری استفاده می کنند.

تفاوت استاکر و جک پالت چیست؟

استاکر دستی قابلیت بالابری بار در ارتفاع را دارد اما جک پالت تنها قابلیت جا به جایی بار روی سطح زمین را دارد. حداکثر ارتفاع بالابری بار در جک پالت دستی 11سانتی متر است.

سخن پایانی

ما در این مقاله از صنعت لیفتراک نوین سعی کردیم بصورت ساده برای شما لیفتراک های دستی را شرح دهیم ، و جواب سوالاتی که اکثر عزیزان از ما میپرسند را با پاسخ برای شما قرار دهیم ، در نظر داشته باشید همچنین اگر سوالی ذهن شما را درگیر کرده است میتوانید با پشتیبانی صنعت لیفتراک نوین تماس بگیرید و یا در پایین همین مقاله با ما در میان بگذارید تا به شما پاسخ دهیم .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− سه = 6