مقالات

معرفی انواع استاکر دستی

معرفی انواع استاکر دستی در صنعت لیفتراک نوین

معرفی انواع استاکر دستی

در این مقاله از صنعت لیفتراک نوین درباره معرفی انواع استاکر دستی ، تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را برای خرید گردآوری کرده ایم تا بتوانید با مقایسه و بررسی مزایا و معایب هر دستگاه بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید ، استاکر نوع دیگری از تجهیزات انبارداری است که مانند لیفتراک وظیفه ی حمل ونقل بار را بر عهده دارد. استاکرها معمولا در فضاهای سرپوشیده استفاده می شوند و در مکان هایی که محدودیت فضا و آلایندگی دارند بسیار مناسب هستند بطوری که انواع استاکر در دنیا بعد از لیفتراک محبوبترین وسیله ی حمل و نقل هستندT یکی از مهمترین دلایل استفاده از استاکر یا لیفتراک دستی برای جا به جا کردن کالا، کوچک بودن ابعاد استاکر در فضاهای کوچک کاری می باشد. استاکر برای تخلیه و بارگیری، ارتفاع انبوه، انباشته کردن و حمل ونقل به مسافت کوتاه است.

استاکرها را میتوان به چند دسته تقسیم کرد؟ استاکرها را می توان به انواع متحرک، نوع وزنه تعادل، نوع ساق پهن و غیره طبقه بندی کرد. همچنین مواردی وجود دارد که استاکر مورد استفاده برای چیدن به عنوان وسیله نقلیه چیدن تغییر نام می دهد و همینطور برای قفسه بندی مناسب هستند. پالت کالا و … متفاوت خواهند بود.

 

همچنین در نظر داشته باشید برای خرید استاکر دستی از صنعت لیفتراک نوین میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید . 

 

دسته بندی انواع استاکر

استاکر برقی
استاکر نیمه برقی
استاکر دستی/لیفتراک دستی
استاکر دستی بلند
استاکر شارژی خود کششی
استاکر بشکه گیر

 

معرفی انواع استاکر دستی در صنعت لیفتراک نوین

وقتی نوبت به بهبود کارایی و ایمنی در کسب و کار شما می‌رسد، اولین نقطه شروع شما باید همیشه جابه جایی کالا باشد، چه در حال توزیع، یا ذخیره مواد باشید، استفاده از ابزارهایی مانند استاکر دستی می‌تواند به عنوان یک نیروی قدرتمند برای شرکت شما عمل کند.

استاکرها را می‌توان از نظر ساختاری، شبیه به لیفتراک‌ها دانست با این تفاوت که امکانات، قابلیت و ابعادهای لیفتراک، بیشتر و بسیار بزرگ‌تر است، استاکر، در دسته ماشین آلات انبارداری طبقه بندی می‌شود و بیشتر در فروشگاه‌ها، کارخانه‌های کوچک، انبارهای بزرگ و مواردی که بارهای حدود ۵۰۰ کیلو تا ۳ تن باید جابه جا شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد، اساس عملکرد استاکرها در واقع لیفتراک‌های با ابعاد کوچک هستند. یک دستگاه استاکر از دو شاخک، چنگال بزرگ، بدنه اصلی، اهرم و جایگاه اپراتور تشکیل شده است.

استاکر (لیفتراک دستی) به گونه ای طراحی شده است که بارها را به ارتفاع مورد نیاز، ایمن و کارآمد، یا برای ذخیره سازی یا امکان انباشته شدن بلوک انبارها یا پالت‌ها، یا به منظور جابجایی بارهای سنگین‌تر و قرار دادن ایمن آن‌ها بر روی سطحی مانند کف انبار، طراحی کرده است، استاکر دستی در انبارهایی که با اقلام با حجم بالا یا متوسط ​​سروکار دارند بسیار مفید هستند.

ابعاد فیزیکی کوچک یک استاکر باعث می‌شود که به راحتی در موقعیت‌ها مانور داده شود، این به افزایش گسترده عملکرد آنها کمک می کند و آنها را به ابزاری مفید در حمل و نقل تبدیل می‌کند، اگر به دنبال استفاده حداکثری از استاکر دستی خود هستید، باید مطمئن شوید که کارکنان آموزش دیده با رعایت کامل جا‌به‌جایی را انجام بدهند، استاکرهای دستی در طیف وسیع حمل و نقل موثر هستند، کارها را سریع و کارآمد می‌کنند.

آنها به ویژه برای کارهایی که نیاز به بارگیری و زمان مانور اضافی با لیفتراک‌های بزرگتر و دست و پا گیرتر دارند و نیاز به مداخله انسانی دارند، مفید هستند.

 

اجزای تشکیل دهنده استاکر دستی

پمپ هیدرولیک
چرخ های جلو
چرخ های عقب
بلبرینگ
پدینگ
گردگیر
جک هیدرولیک
زنجیر
شاخک

 

عملکرد استاکر دستی

عملکرد استاکر دستی همانطور که از اسم آن مشخص توسط نیروی دستی انجام می‌شود و عمل بالا بردن بار توسط جک و پمپ هیدرولیک صورت می‌گیرد.

در این مدل استاکر (لیفتراک دستی)، اپراتور استاکر را به پشت پالت برده و اهرم تخلیه پمپ را فشار می‌دهد تا شاخک استاکر در پایین‌ترین سطح قرار گیرد سپس آن را به زیر پالت می‌برند.

برای بالابردن بار، اپراتور جک استاکر را به صورت زاویه دار به پایین فشار می‌دهد و این کار چند مرتبه تکرار می‌کند تا بار به اندازه مورد نظر بالا بیاید.

در این نوع استاکرها تمام عملیات اعم از بارگذاری،باربرداری و جابه جایی بصورت دستی توسط اپراتور انجام می شود عملیات لیفتینگ در این نوع استاکر ها با پدالی که در آن تعبیه شده بصورت دستی انجام می شود و حرکت آن نیز با همان پدال امکان پذیر است لیفتراک تمام دستی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است ولی از لحاظ سرعت عملکرد بهتر است، از لیفتراک های برقی و یا استاکر های برقی استفاده بفرمایید.

همچنین استاکرهای دستی از لحاظ ایمنی به دلیل اینکه خود اپراتورمستقیما درگیر است احتمال بروز خطا و حادثه را افزایش میدهد.

 

مقایسه استاکر دستی ۱ تن و ۲ تن و ۳ تن

عملکرد استاکرها مشابه هم هستند و تفاوت زیادی با هم ندارند.

بلکه تفاوت استاکرهای دستی در تناژ و وزن دستگاه و پمپ دستگاه‌ها جهت بالابری می‌باشد.

هم‌چنین در استاکر‌های دستی ۱ تن و ۲ تن از ورق های ۶ میل استفاده می‌شود اما در استاکرهای دستی ۳ تن از ورق های ۸ میل استفاده می‌شود.

قیمت استاکرهای دستی
قیمت استاکر دستی ۱ تن حدودا ۸۶۰ دلار می‌باشد.

قیمت استاکر دستی ۲ تن حدودا ۱۱۲۵ دلار می‌باشد.

قیمت استاکر دستی ۳ تن حدودا ۱۷۰۰ دلار می‌باشد.

سخن پایانی

در این مقاله از صنعت لیفتراک نوین درباره معرفی انواع استاکر دستی  تلاش کردیم شما را با انواع دستگاه استاکر آشنا کنیم. استاکرها از مهم ترین بالابر ها در صنعت به شمار می روند. از این بالابر ها بیشتر در صنایع سبک و انبار های کوچک استفاده می شود. این دستگاه ها از ارتفاع و ایمنی مناسبی برخوردار هستند و می توانند اجسامی با وزن یک تن را به راحتی تا 5 متر بالا ببرند.

سوالات متداول انواع دستگاه استاکر

آیا استاکرهای برقی شامل گارانتی و خدمات پس از فروش می شوند؟

استاکرهای برقی خوشبختانه شامل 6 ماه گارانتی بی قیدوشرط، 10 سال خدمات پس از فروش و 5 سال سرویس رایگان می باشد.

تفاوت استاکر و جک پالت چیست؟

استاکر دستی قابلیت بالابری بار در ارتفاع را دارد اما جک پالت تنها قابلیت جابجایی بار روی سطح زمین را دارد. حداکثر ارتفاع بالابری بار در جک پالت دستی 11سانتی متر است.

استاکر تا چه ارتفاعی بار را بالا می برد؟

حداکثر ارتفاع بالابری استاکرهای تولید شده توسط برندهای مختلف متفاوت است. اما استاکرهای تولید شده توسط کارایی ماشین توانایی بالابری بار را تا ارتفاع 4.5 متر دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × = سه