مقالات

مقایسه انواع پالت ها

مقایسه انواع پالت ها در صنعت لیفتراک نوین

مقایسه انواع پالت ها

در این مقاله از صنعت لیفتراک نوین درباره مقایسه انواع پالت ها ، تمامی مزایا و معایب این محصولات را برای شما جمع آوری کرده ایم ، همچنین اگر در انتهای مقاله باز سوالی در ذهن شما باقی مانده است میتوانید پایین همین مقاله ثبت کنید و یا با پشتیبانی صنعت لیفتراک نوین تماس بگیرید و بصورت رایگان مشاوره دریافت کنید ، پالت‌های صنعتی ابزارهای بسیار کاربردی برای حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالاهای مختلف هستند. ازاین وسیله‌ها معمولاً در کارخانه‌های تولیدی، انبارها، سردخانه‌ها، اسکله‌ها و … برای جابه‌جاکردن کالاهای مختلف به کمک دستگاه لیفتراک استفاده می‌شود. انواع پالت‌ های صنعتی ازلحاظ شکل، ابعاد، اندازه، جنس، کاربرد و قیمت باهم متفاوت هستند. هرکدام از پالت‌ها برای کاربرد خاصی مناسب هستند، به‌همین دلیل برای استفادهٔ بهینه از آن‌ها افراد باید با کاربرد و ویژگی‌های آن‌ها به‌طور کامل آشنا شوند. پالت‌های چوبی یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین انواع پالت‌ها هستند که در صنایع مختلف به‌کار می‌روند. باتوجه به محدودیت‌هایی که پالت‌های چوبی دارند، انواع پالت‌های پلاستیکی و فلزی تولید و وارد بازار شدند. باوجوداین بازهم پالت‌های چوبی جایگاه ویژه‌ای در بین انواع پالت‌ های صنعتی دارند. در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را به‌طور کامل با انواع پالت‌ها و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف آشنا کنیم.

همچنین در نظر داشته باشید برای خرید پالت تراک از صنعت لیفتراک نوین میتوانید از سایت ما دیدن فرمایید.

معرفی انواع پالت براساس جنس

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، انواع پالت ‌های صنعتی از نظر جنس نیز باهم متفاوت هستند. انواع پالت‌های موجود در بازار از متریال‌های مانند پلاستیک، فلز، پروفیل و چوب ساخته می‌شوند. به‌طور‌کلی می‌توانیم بگوییم که انواع پالت‌ها براساس جنس، به چهار دستهٔ زیر تقسیم می‌شوند:

پالت چوبی؛

پالت فلزی؛

پالت پلاستیکی؛

پالت پروفیلی.

نکات اولیه خرید پالت در صنعت لیفتراک نوین :

کیفیت چوب: از کیفیت چوب پالت اطمینان حاصل کنید. چوب باید ساختاری قوی و مقاوم داشته باشد تا پالت بتواند بارهای سنگین را تحمل کند.

استانداردهای بین‌المللی: اطمینان حاصل کنید که پالت‌ها به استانداردهای بین‌المللی مربوط به اندازه‌گیری و ساختار پالت‌ها مطابقت دارند. این استانداردها می‌توانند از جمله ISPM 15 باشند.

تاییدیه کیفیت: اگر امکان دارد، پالت‌هایی را انتخاب کنید که تاییدیه کیفیت دارند. این تاییدیه نشان‌دهنده مطابقت با استانداردهای کیفیت و ایمنی است.

ساختار و اندازه پالت: ابعاد پالت باید با نیازهای شما همخوانی داشته باشد. از ابعاد استانداردی مانند یک پالت استاندارد (1200×1000 میلیمتر) یا دیگر اندازه‌های معتبر استفاده کنید.

مقادیر درخواستی: تعیین کنید چند پالت به عنوان نیاز شما می‌آید تا دست به خرید بزنید.

قیمت و مقایسه: قیمت پالت‌ها را با چند منبع مقایسه کنید و از تعادل بین کیفیت و قیمت مطمئن شوید.

بازیافت و محیط زیست: در نظر داشته باشید که پالت‌های قابل بازیافت یا محیط‌زیستی تر را انتخاب کنید تا به حفاظت از محیط زیست کمک کنید.

پالت تخت

پالت‌های تخت یکی از انواع پالت‌های رایج و پرکاربرد برای جابه‌جاکردن کالاها توسط لیفتراک هستند. این پالت‌ها از جنس چوب، پلاستیک و فلز ساخته می‌شوند. معمولاً برای جابه‌جاکردن کالاهای بسته‌بندی‌شده از این نوع پالت استفاده می‌شود. این پالت‌ها به‌دلیل نداشتن لبه برای حمل و جابه‌جاکردن کالاهای کوچک و بدون بسته‌بندی، گزینهٔ مناسبی نیستند. علاوه‌بر جابه‌جاکردن کالاها، می‌توان از این مدل پالت‌ها برای نگه‌داری کالاها در انبارها نیز استفاده کرد. ازجمله کاربردهای پالت‌ها تخت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

جابه‌جاکردن بسته‌های مواد غذایی یا میوه‌های بسته‌بندی‌شده در سردخانه‌ها و انبارها؛

جابه‌جایی لوازم خانگی در کارخانه‌ها و انبارها؛

حمل و جابه‌جاکردن مصالح ساختمانی که دارای شکل هندسی مشخصی هستند یا بسته‌بندی‌ شده‌اند.

پالت‌های بشکه‌ای

پالت بشکه‌ای یکی دیگر از انواع پالت‌ های صنعتی است که برای حمل و جابه‌جاکردن بشکه‌ها ساخته شده‌اند. این پالت‌ها برای تحمل وزن بالای بشکه‌ها از جنس فلز ساخته می‌شوند. شکل آن‌ها به‌گونه‌است که می‌توان به‌وسیلهٔ آن‌ها تعدادی از بشکه‌ها را به‌صورت یکجا جابه‌جا کرد. این پالت‌ها برای حمل‌ونقل راحت‌تر بشکه‌ها دارای چرخ هستند.

پالت لاستیک

لاستیک خودروها جزو کالاهای هستند که به‌راحتی با پالت‌های معمولی جابه‌جا نمی‌شوند، به‌همین دلیل برای حمل و جابه‌جایی راحت‌تر آن‌ها، شکل خاصی از پالت تولید می‌شود. پالت لاستیک به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که دو طرف آن دارای جدارهای بلند است و دو طرف دیگر آن باز است، به‌همین دلیل حمل‌ونقل لاستیک‌ها با این پالت‌ها بسیار آسان است و از ریزش آن‌ها در حین جابه‌جایی جلوگیری می‌شود.

باکس پالت در صنعت لیفتراک نوین

باکس پالت یکی از انواع پالت‌ های صنعتی پرکاربرد است که برای جابه‌جایی کالاهای بدون بسته‌بندی از آن استفاده می‌کنند. به کمک این پالت‌ها جابه‌جایی و حمل کالاهای ریز، فله‌ای و دارای شکل هندسی نامنظم راحت‌تر است. این نوع پالت‌ها دارای چهار دیواره هستند که از ریزش کالاها جلوگیری می‌کنند. برای ساخت این وسیله از چوب، فلز و پلاستیک استفاده می‌شود. پالت پلاستیکی به‌دلیل وزن کم و قیمت مناسبی که دارد، در صنایع مختلف بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته پالت‌های فلزی نیز به‌دلیل داشتن مقاومت بالا و تحمل وزن‌های زیاد، در مکان‌هایی که نیاز مداوم به جابه‌جایی کالاهای مختلف باشد، گزینهٔ بسیار عالیی است.

کاربردهای باکس پالت عبارت است از:

حمل و جابه‌جایی میوه و سبزی‌جات بدون بسته‌بندی و فله‌ای؛

حمل و جابه‌جایی کالاهای بدون بسته‌بندی و شکستنی؛

حمل و جابه‌جایی قطعات مختلف خودروها، هواپیماها، کشتی‌ها و …؛

حمل یا نگه‌داری از کالاها که ابعاد کوچکی دارند در انبارها.

کلام آخر

به‌طورکلی می‌توان گفت که انواع پالت‌ های صنعتی ازلحاظ شکل ظاهری، کاربرد، قیمت و جنس باهم متفاوت هستند، به‌همین دلیل نیز امروزه پالت‌ها را براساس جنس و شکل ظاهری به انواع مختلفی تقسیم می‌کنند. در این بین پالت‌های چوبی جزو قدیمی‌ترین و رایج‌ترین نوع پالت‌های صنعتی هستند. به‌دلیل محدودیت‌هایی که این پالت‌ها در حمل و جابه‌جایی کالاهای مختلف دارند، امروزه پالت‌ها را از جنس متریال‌های مانند فلز، پلاستیک و پروفیل نیز می‌سازند. پالت‌های فلزی جزو مقاوم‌ترین پالت‌های موجود در بازار هستند که در ابعاد و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند. در فروشگاه اینترنتی صنعت لیفتراک نوین انواع مختلفی از پالت های پلاستیکی وجود دارد که می‌توانید براساس نیاز خود خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + 1 =